Kişisel Verilerin Korunması ve Aydınlatma Metni

MÜŞTERİ AYDINLATMA METNİ

Medisa Sigorta A.Ş. (“Şirket”) olarak başta 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanun (“Kanun”) kapsamında Veri Sorumlusu sıfatına sahip olmamız ve ilgili mevzuattan kaynaklanan yasal yükümlülüklerimiz çerçevesinde; siz bireysel müşterilerimize veya kurumsal müşterimiz yetkililerine (“Müşteri”) müşteri adaylarımıza veya kurumsal müşteri adayı yetkililerimize (“Müşteri Adayı”) ve www.medisasaglik.com.tr (“Web Sitemiz”) ziyaretçilerine ait kişisel verileri, aşağıda yer alan amaçlar kapsamında, Kanuna uygun bir şekilde işlemekteyiz. Bugüne kadar olduğu gibi, bu kişisel veriler bundan sonra da Kanun’da izin verilen hallerde veya vermiş olduğunuz açık rızanıza istinaden, Şirketimiz tarafından aşağıda yer verilen amaçlar ve kapsam dışında kullanılmamak kaydı ile bilgi güvenliği tedbirleri de alınarak işlenecek ve Kanun’un emrettiği süreler boyunca saklanacaktır.

Kişisel verilerinizin Şirketimiz tarafından hangi amaçlarla işlendiğine ve hangi amaçla yurtiçinde veya yurtdışında bulunan kişilere aktarıldığına ilişkin detaylı bilgilere aşağıda yer verilmiştir. Medisa Sigorta A.Ş. tarafından kişisel verilerinizin hangi iş ortakları ile paylaşıldığına ilişkin detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

1.Müşteri Verileri

Kişisel Veri Veri İşleme Amacı Hukuki Sebep Yurt içi/Yurt Dışı Aktarım Durumu ve Amacı 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN/ yabancı kimlik numarası, plaka, uyruk, doğum tarihi, cinsiyet, baba adı, yaş, ölüm tarihi)  İletişim Bilgisi(Telefon numarası, faks, cep telefonu, e-posta, NVI adres, ilçe, il, ülke, posta kodu)  Mesleki Deneyim Bilgisi (Meslek, meslek kodu, uzmanlık bilgisi, eğitim tescil türü, asistanlık bilgisi)  Fiziksel Bilgiler (Kilo, boy)  Finansal Bilgiler (Kredi kartı sahibi, hesap sahibi, hesap bilgileri, IBAN numarası)    İşlem Güvenliği Bilgisi (İmza/kaşe)  Müşteri İşlem Bilgisi (Hizmet alınan acente adı, Poliçe numarası., zeyil numarası, poliçe başlangıç tarihi, poliçe bitiş tarihi, riziko adresi, sigortalı bilgileri)  Diğer Bilgiler (Sigortalı ile yakınlık bilgisi, eş TCKN, yetişkin çocuk TCKN, sigorta kapsamından faydalanabilecek olan yakın bilgileri, vergi levhası bilgileri,) Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi Bir sözleşmenin kurulması veya ifası için gerekli olması Açık Rıza (Yurtdışı) İş Ortağı – Medisa Sigorta A.Ş. bünyesinde bulunan tüm sağlık sigortası süreçlerinin yürütülmesi (Yurtiçi)  Tüm Poliçe yenileme ve teklif süreçlerinin yürütülmesi (Yurtiçi)   
Sağlık Bilgileri (Genel sağlık bilgileri, mevcut hastalık/ şikayet/ tedavi bilgileri, zararlı madde kullanım alışkanlığı, hamilelik bilgisi, röntgen sonuçları, laboratuvar sonuçları, endeks, kitle endeksi) Poliçe teklif ve yenileme tekliflerinin sunulması, poliçelerin düzenlenmesi Açık Rıza İş Ortağı – Medisa Sigorta A.Ş.  Bünyesinde bulunan tüm sağlık sigortası süreçlerinin yürütülmesi (Yurtiçi) Sigortalı adayının sağlık durumuyla ilgili hususların netleştirilmesi (Yurtiçi)  
Sağlık Bilgileri (Genel sağlık bilgileri, mevcut hastalık/ şikayet/ tedavi bilgileri, zararlı madde kullanım alışkanlığı, hamilelik bilgisi, röntgen sonuçları, laboratuvar sonuçları, endeks, kitle endeksi) Sağlık Sigortası geçiş süreçlerinin yürütülmesi Açık Rıza İş Ortağı – Medisa Sigorta A.Ş. tarafından sağlık sigortası süreçlerinde destek alınan firmaların geçiş işlemlerini tamamlaması (Yurtiçi)  Sigortalının geçiş yapmak istediği sigorta şirketleri tarafından poliçe düzenlenebilmesi (Yurtiçi)  
Sağlık Bilgileri (Genel sağlık bilgileri, mevcut hastalık/şikayet/tedavi bilgileri, zararlı madde kullanım alışkanlığı, hamilelik bilgisi, röntgen sonuçları, laboratuvar sonuçları, endeks, kitle endeksi) Sigortalı başvuru süreçlerinde tazminat ödeme, tespit ve tazminat kapsamlı süreçlerin yürütülmesi Açık Rıza İş Ortağı – Sağlık işlemini inceleyerek onay veren provizyon hizmet kuruluşlarının provizyon işlemini tamamlaması (Yurtiçi- Yurtdışı) Özürlülük ve çalışma gücü kaybı seviyelerini içeren raporları değerlendiren ya da belirleyen kuruluşların değerlendirmelerini sunması (Yurtiçi) Sağlık konusunda asistans hizmeti veren kuruluşlardan destek alınması (Yurtiçi) Aktüerler – Vefat ve maluliyet söz konusu ise aktüeryal hesaplama yapılması (Yurtiçi) Eksper Firmaları – Zarar tespiti işlemlerinin yürütülmesi(Yurtiçi) 
Sağlık Bilgileri (Genel sağlık bilgileri, mevcut hastalık/şikayet/tedavi bilgileri, zararlı madde kullanım alışkanlığı, hamilelik bilgisi, röntgen sonuçları, laboratuvar sonuçları, endeks, kitle endeksi) Hukuki iş ve işlemlerin yürütülmesi ve takibi Açık Rıza Sözleşmeli Vekil – Olası dava süreçlerinin yürütülebilmesi (Yurtiçi) 
Sağlık Bilgileri (Genel sağlık bilgileri, mevcut hastalık/şikayet/tedavi bilgileri, zararlı madde kullanım alışkanlığı, hamilelik bilgisi, röntgen sonuçları, laboratuvar sonuçları, endeks, kitle endeksi) Çağrı merkezi faaliyetlerinin yürütülmesi Açık Rıza   İş Ortağı Hizmet Sağlayıcı – Çağrı merkezi hizmeti alınması (Yurtiçi) 
Sağlık Bilgileri (Genel sağlık bilgileri, mevcut hastalık/şikayet/tedavi bilgileri, zararlı madde kullanım alışkanlığı, hamilelik bilgisi, röntgen sonuçları, laboratuvar sonuçları, endeks, kitle endeksi) Talep, sorun ve şikayetlerin kaydı ve çözüm amaçlı faaliyetlerin yürütülmesi Açık Rıza   İş Ortağı – Talep ve şikayetlerin takip edilmesi (Yurtdışı) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soy ad, TCKN/yabancı kimlik numarası, vergi levhası bilgileri, uyruk, doğum tarihi, doğum yeri, anne adı, baba adı, cinsiyet, baba adı, nüfus kayıt bilgileri)  İletişim Bilgisi (Telefon numarası, faks, cep telefonu, e-posta, açık adres)     Mesleki Deneyim Bilgisi (Meslek)  İşlem Güvenliği Bilgisi (İmza)  Müşteri İşlem Bilgisi (Poliçe numarası., zeyil numarası.) Suç gelirlerinin aklanmasının önlenmesi kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi Resmi Kurum ve Kuruluşlar, Mali Suçları Araştırma Kurulu – Bilgi/belge paylaşımı yapılması (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  İletişim Bilgisi (Adres, şehir)  Müşteri İşlem Bilgisi (Poliçe/zeyil numarası.) Poliçe primlerinin hesaplanması ve raporlaması Bir sözleşmenin kurulması veya ifası Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması İş Ortağı – Medisa Sigorta A.Ş. bünyesinde bulunan poliçe süreçlerinin yürütülmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  İletişim Bilgisi (Telefon numarası, cep telefonu, adres)  Finansal Bilgiler (Kredi kartı sahibi, kredi kartı bilgileri)  İşlem Güvenliği Bilgisi (İmza)  Müşteri İşlem Bilgisi (Hizmet alınan acente kodu, Poliçe/zeyil numarası, sigortalı ad-soyadı) Poliçe prim bedellerinin kredi kartı ile tahsil edilmesi Bir sözleşmenin kurulması veya ifası İş Ortağı – Sağlık Sigortası primlerinin tahsil edilmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  Finansal Bilgiler (Kredi kartı sahibi, kredi kartı bilgileri) Ödeme bilgilerinin güvenliğinin sağlanması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması İş Ortağı – PCI DSS sertifikalı ortamda saklama hizmeti alınması (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Adı-soyadı, vergi numarası, TCKN/yabancı kimlik numarası)  Müşteri İşlem Bilgisi (Hizmet alınan acente adı, Poliçe numarası, dosya numarası, AS400 poliçe numarası) Muhasebe kayıtlarının oluşturulması Bir sözleşmenin kurulması veya ifası  
Kimlik Bilgisi (Adı-soyadı, vergi numarası, TCKN/yabancı kimlik numarası)    Finansal Bilgiler (Banka hesap bilgileri, IBAN no)  Müşteri İşlem Bilgisi (Poliçe numarası, poliçe sayısı, banka poliçe numarası) Cari mutabakat ve tahsilat işlemlerinin yapılması Bir sözleşmenin kurulması veya ifası Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması İş Ortağı – Poliçelere prim bedellerinin tahsil süreçlerinin yürütülmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Şahıs numarası /ad soyad)  Finansal Bilgiler (IBAN no) Banka ödemelerinin gerçekleştirilmesi Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması Bankalar– Ödemelerin gerçekleştirilmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN/yabancı kimlik numarası, vergi kimlik numarası) Müşteri İşlem Bilgisi (Poliçe numarası, zeyil numarası)  Medisa Sigorta A.Ş. sistemleri üzerinden sigortalıya ait poliçe bilgilerinin sorgulanması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması Meşru menfaatin bulunması İş Ortağı, Eksper Poliçe sorgularının gerçekleştirilmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN)  Finansal Bilgiler (Banka hesap bilgileri, IBAN no)   Müşteri İşlem Bilgileri (Poliçe bilgileri) Sigorta sözleşmesinin lehtarı yahut ilgilisi durumundaki üçüncü kişilere sigorta sözleşmesi kapsamındaki hizmetlerin verilmesi, sigorta tazminatlarının hesaplanması ve ödemelerin yapılması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması Bir sözleşmenin kurulması veya ifası İş Ortağı – Aktüeryal hesaplamaların yapılması (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN/yabancı kimlik numarası no., vergi levhası bilgileri, birlik sicil no, doğum tarihi, cinsiyet, baba adı, yaş, ölüm tarihi)  İletişim Bilgisi (Cep telefonu, e-posta, adres)  Müşteri İşlem Bilgisi (Poliçe numarası, zeyil numarası, poliçe vadesi)   Finansal Bilgiler (Banka hesap bilgileri, IBAN numarası)   Diğer Bilgiler (Tahsil durumu) Asistans hizmetlerinin verilmesi Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması Bir sözleşmenin kurulması veya ifası İş Ortağı – Asistans hizmetlerinin temin edilmesi için hizmet alınması (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi  (Ad-soyad, TCKN/yabancı kimlik numarası)  İletişim Bilgileri (Telefon numarası, faks, cep telefonu, e-posta, adres, il, ilçe, ülke, posta kodu)   Finansal Bilgiler (Banka hesap bilgileri, IBAN no.)  Müşteri İşlem Bilgisi (Öneri/ şikayet/ talep içeriği, Poliçe numarası, zeyil numarası, haciz bilgisi, poliçe vadesi, aleyhe açılan dava bilgileri)   Görsel ve İşitsel Veri (Ses kaydı) Çağrı merkezi faaliyetlerinin yürütülmesi Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması   İş Ortağı Hizmet Sağlayıcı – Çağrı merkezi hizmeti alınması (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN/yabancı kimlik numarası, vergi no)  İletişim Bilgileri (Cep telefonu, e-posta)   Müşteri İşlem Bilgisi (Öneri/şikâyet/talep içeriği, Poliçe numarası, dosya numarası)  Müşteri talep, öneri ve şikâyetlerinin değerlendirilmesi, memnuniyet ve anket görüşmelerinin yapılması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması Meşru menfaatin bulunması İş Ortağı Hizmet Sağlayıcı – Çağrı merkezi hizmeti alınması (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  Müşteri İşlem Bilgisi (Poliçe tipi) İstatistik oluşturulması Meşru menfaatin bulunması  
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)   İletişim Bilgisi (Telefon numarası, cep telefonu, e-posta)  Müşteri İşlem Bilgisi (Teklif numarası, acente adı, Poliçe numarası) Pazarlama, reklam ve kampanya süreçlerinin yürütülmesi Kanunlarda açıkça öngörülmesi Meşru menfaatin bulunması İş Ortağı Hizmet Sağlayıcı – Pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  İletişim Bilgisi (Cep telefonu, e-posta)   Hukuki İşlem Bilgisi (dosya no)  Müşteri İşlem Bilgisi (Ürün adı, araç plakası, Poliçe bilgileri, poliçe başlangıç tarihi, poliçe vadesi,) İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi Bir sözleşmenin kurulması veya ifası  
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  İletişim Bilgisi (Telefon numarası, cep telefonu, e-posta)  Hukuki İşlem Bilgisi (Ticari Elektronik İleti Onayı)  Müşteri İşlem Bilgisi (Teklif içeriği)  6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ile hukuki dayanağını bundan alan ikincil mevzuattan (“Elektronik Ticaret Mevzuatı”) kaynaklanan yükümlülükler uyarınca ticari elektronik ileti izinlerinin yönetilmesi Kanunlarda açıkça öngörülmesi Meşru menfaatin bulunması İş Ortağı aracı hizmet sağlayıcı – Ticari elektronik ileti gönderimi, İleti Yönetim Sistemi kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN/yabancı kimlik numarası)  Müşteri İşlem Bilgisi (Poliçe numarası, zeyil numarası) Hukuki iş ve işlemlerin yürütülmesi ve takibi Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması Resmi Kurum ve Kuruluşlar, Adli Makamlar – Yasal süreçlerin yürütülmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN/yabancı kimlik numarası, vergi numarası, doğum tarihi, cinsiyet)  İletişim Bilgisi (Telefon numarası)   Hukuki İşlem Bilgisi (Poliçe numarası, zeyil numarası, zeyil sıra numarası, poliçe süresi, riziko adresi) Sigortacılık Mevzuatı uyarınca risk değerlendirme süreçlerinin yönetilmesi. Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi İş Ortağı – Hasar öncesi risk değerlendirme süreçlerinin yürütülmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (TCKN)  İletişim Bilgisi (Telefon numarası) Telefon numarasının doğrulanması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması İş Ortağı Operatör – Telefon numarasının doğrulanması (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN/yabancı kimlik numarası, vergi numarası, uyruk, doğum tarihi, cinsiyet) İletişim Bilgisi (Telefon numarası, cep telefonu, e-posta, adres)  Finansal Bilgiler (Hesap bilgileri, IBAN numarası)  Hukuki İşlem Bilgisi (haciz bilgisi)  Müşteri İşlem Bilgisi (Poliçe numarası, zeyil numarası, zeyil sıra numarası poliçe süresi, riziko adresi) İç denetim faaliyetlerinin yürütülmesi Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması Veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirmesi  

2.Müşteri Adayı Verileri

Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  Müşteri İşlem Bilgisi (Teklif numarası, teklif bilgisi)   İşlem Güvenliği Bilgisi (İmza/kaşe) Poliçe teklifi oluşturulması Bir sözleşmenin kurulması veya ifası İş Ortağı – poliçe teklif süreçlerinin yürütülmesi (Yurtiçi)  Sigortalı adayının sağlık durumuyla ilgili hususların netleştirilmesi (Yurtiçi) 
Sağlık Bilgileri (Genel sağlık bilgileri, mevcut hastalık/şikayet/tedavi bilgileri, zararlı madde kullanım alışkanlığı, hamilelik bilgisi) Poliçe teklifi oluşturulması Açık Rıza İş Ortağı – Medisa Sigorta A.Ş. bünyesinde bulunan tüm sağlık sigortası süreçlerinin yürütülmesi (Yurtiçi) Sigortalı adayının sağlık durumuyla ilgili hususların netleştirilmesi (Yurtiçi) 
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  İletişim Bilgisi (Cep telefonu, e-posta)  Müşteri İşlem Bilgisi (İşlem yapılan şube, ürün adı) Poliçe teklifine ilişkin iletişim araçları üzerinden bilgilendirme yapılması Bir sözleşmenin kurulması veya ifası  

3.Web Sitesi Ziyaretçileri

Kimlik Bilgisi (Ad-soyad)  İletişim Bilgisi (Cep telefonu, e-posta) Teklif Al sayfası üzerinden talep oluşturulması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması  
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN/yabancı kimlik numarası, vergi numarası)  İletişim Bilgileri (Cep telefonu, e-posta)   Hukuki İşlem Bilgisi (Poliçe numarası, dosya numarası, Öneri/ şikâyet/ talep içeriği)  Bize Ulaşın formu üzerinden talep oluşturulması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması  
Kimlik Bilgisi (TCKN, baba adı)  İletişim Bilgileri (Cep telefonu, e-posta) Kurumsal Müşteri Kayıt Formu aracılığı ile kayıt oluşturulması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması  
Kimlik Bilgisi (Ad-soyad, TCKN, doğum tarihi)  Hak Sahiplerince Aranmayan Paralar Formu ile kayıt oluşturulması Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması  

Şirketimiz yukarıda sayılan veri işleme amaçları çerçevesinde, elde ettiği kişisel verileri Kanunu’nun 8 ve 9’uncu maddelerinde öngörülen şartlara uymak ve gerekli güvenlik önlemlerini almak kaydıyla, yukarıda tabloda belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarmaktadır. 

Kişisel verileriniz yazılı, sözlü ve elektronik ortamlarda toplanmakta ve burada sayılan amaçlar doğrultusunda işlenmektedir. Şirketimiz kişisel verilerinize; sigorta ettirenler, acenteler, brokerler ve çağrı merkezimiz tarafından Şirketimize iletilmesiyle erişebilmektedir. 

İLGİLİ KİŞİ HAKLARI

Kişisel veri sahibi olarak dilediğiniz zaman Veri Sorumlusu olan Şirketimize başvurarak Kanun’un 11. maddesinde belirtilen haklarınızı kullanabilirsiniz.
Kanun’da belirtilen haklarınızı kullanmak amacıyla, hangi haklarınızı kullanmak istediğinizi açık olarak belirteceğiniz  formu , formda yer alan bilgiler ve usul doğrultusunda kimliğinizi tespit edici belgelerle ulaştırabilirsiniz. Şirketimize veri sahibin den gelecek yukarıda yer alan talepleri içeren yazılı başvurulara 30 (otuz) gün içerisinde cevap verilecektir.
Talep ettiğiniz konuda başkası adına hareket ediyorsanız bu konuda özel olarak yetkili olmanız ve yetkinizin belgelendirilmesi, başvurunun kimlik ve adres bilgilerini içermesi ve başvuruya kimliğinizi tevsik edici belgelerin eklenmesi gerekmektedir. 

Kişisel Verilerin Korunması Kanunu Başvuru Formu

BİZİMLE İLETİŞİME GEÇİN

Gizlilik Politikası veya diğer veri koruma uygulamalarımıza ilişkin herhangi bir soru veya endişenizin bulunması halinde veya bir erişim talebinizin bulunması halinde, bize aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:

Adres

Fatih Sultan Mehmet Mah. Poligon Cad. Buyaka 2 Sitesi 1 blok No:8a İç Kapı No:2 Kule: 1 Kat: 4 Ümraniye / İstanbul

Çağrı merkezi

444 63 30

Sağlık Sigortalarında sağlık verilerinin işlenmesine ilişkin açık rıza beyan formuna buradan ulaşabilirsiniz.